Niedawna inscenizacja Le Maschere (Maski), opery Pietro Mascagniego, napisanej jako hołd dla Rossiniego oraz tradycji włoskiej opery buffa i commedia dell’arte, wystawiona w Fondazione Teatro Goldoni w Livorno we Włoszech, okazała się ogromnym sukcesem.
Spektakl został oświetlony przez projektanta oświetlenia i głównego elektryka w Goldoni, Michele Rombolini, który od młodości był zdumiony możliwością zmieniania emocji za pomocą różnych zastosowań światła i zafascynowany jego siłą artystycznego wyrazu.
„To był pierwszy raz, kiedy naprawdę użyłem świateł Ayrtona, chociaż miałem szczęście zobaczyć te oprawy kilka razy w ciągu ostatnich dwóch lat w niektórych teatrach, z którymi współpracuję — mówi Rombolini. Pierwszą rzeczą, która uderzyła mnie w oprawach Ayrton, była jakość światła i koloru”
„Kiedy mój personel i ja myśleliśmy o remoncie naszego systemu oświetleniowego, podzieliliśmy nasze priorytety na ilość potrzebnego światła i jakość samego światła. Część dostępnego budżetu przeznaczyliśmy więc na jakość światła i „czystość” barwy, która jest podstawową cechą spektakli operowych, które rozwijamy w naszym teatrze”
To zapotrzebowanie na oprawę LED, która oferowałaby wysoką jakość kolorów przy zachowaniu doskonałej mocy świetlnej, wraz z precyzyjnym systemem kadrowania, skłoniło Rombolini do opracowania wersji TC profilu Eurus firmy Ayrton jako najlepszej kombinacji wszystkich tych cech.