Perseo i Domino LT podczas trasy koncertowej Muse „Will of the People”

Brytyjski zespół rockowy Muse zakończył niedawno północnoamerykańską część trasy koncertowej „Will of the People”, której nazwa wzięła się od dziewiątego studyjnego albumu zespołu, który wskoczył na pierwsze miejsca na brytyjskich i Billboardowych listach przebojów. Projektant oświetlenia Sooner Routhier z Sooner Rae Creative, który pełnił funkcję projektanta koprodukcji wraz z dyrektorem kreatywnym trasy koncertowej Jesse Lee Stoutem, wybrał oprawy Ayrton Perseo i Domino LT jako światła sceniczne i spoty.

„Podoba mi się niezawodność opraw i stopień ochrony IP65” – mówi Routhier. „Gdy pod koniec maja Muse wyrusza do Europy na letnie tournée po stadionie, ważne było, aby mieć oprawy, które poradzą sobie z niesprzyjającą pogodą. Podoba nam się także jasność opraw i płynne pole kolorów.” Postapokaliptyczna inscenizacja nowej trasy prowadzi zespół w „zupełnie innym kierunku niż poprzednia trasa”, zauważa Jesse Lee Stout. Nawiązał współpracę z Muse, aby przenieść zespół do krainy niedalekiej przyszłości, gdzie ekstremalna grupa strażników resetuje świat do punktu zerowego. Stout i Routhier stworzyli potężną siatkę, która utworzyła trzy ściany szkieletowego budynku, w którym znajdował się zespół. Ten uproszczony, industrialny wygląd stał się identyfikacją wizualną trasy koncertowej Muse zeszłej jesieni i przetrwał do trasy „Will of the People” w 2023 roku. Produkcja obejmuje przejrzystą scenę zbudowaną w 75% z pleksiglasu, na której eksponowany jest sprzęt, oświetlenie i pozostałe elementy infrastruktury. Kiedy taras z pleksiglasu jest oświetlony od dołu, dodaje to szkieletowej atmosfery scenie. Na scenie widzimy animowane, płonące logo o długości 5 metrów , a nad nią wznoszą się dwa  dmuchańce o wysokości ponad 30 stóp. Jeden z nich, nazwany „WILL”, nosi lustrzaną maskę z pleksiglasu, która odbija światło podobnie jak lustra sufitowe.

Na potrzeby występów Muse na torach otaczających scenę umieszczono 16 urządzeń Perseo. 11 lamp Domino LT użyto jako reflektory, z czego osiem na kratownicy FOH do oświetlenia przedniego i trzy na kratownicy w górnej części sceny do oświetlenia tylnego. Podczas letniej trasy koncertowej odbywającej się na stadionach, 12 lamp Domino LT zostanie zamontowanych na wieżach opóźniających FOH i trzech na górze sceny w celu zapewnienia podświetlenia. Podczas tournée po Ameryce Północnej Aaron Luke, zastępca projektanta oświetlenia i programista oświetlenia, po raz pierwszy pracował z oprawami typu Perseo i Domino, chociaż wcześniej w przeszłości korzystał już z innych opraw marki Ayrton. „Jestem bardzo zadowolony z produktów Ayrtona ze względu na ich jasność, wydajność i niezawodność” – mówi. „Dzięki zastosowaniu opraw o stopniu ochrony IP są one idealnym wyborem na tego typu trasę koncertową”. W szczególności należy tu wskazać Domino LT, które zostało wybrane ze względu na kompatybilność z systemem Follow-Me używanym podczas trasy. „Potrzebowaliśmy jasnego światła z optyką o długim rzucie i płaskim polu, a także odpowiedniej szybkości, aby dotrzymać kroku artystom, którzy czasami dosłownie biegają od głównej sceny do sceny B” – mówi Luke. „Jesteśmy bardzo zadowoleni z wydajności wszystkich urządzeń Ayrtona i nie mieliśmy z nimi absolutnie żadnych problemów” – relacjonuje. „Wsparcie, jakie otrzymaliśmy od ACT, było jak zawsze niesamowite” – dodaje Routhier. „Kochamy ACT!”

ACT Entertainment jest wyłącznym dystrybutorem marki AYRTON w Północnej Ameryce.

 

Leave a Comment