Brytyjski zespół rockowy Muse zakończył niedawno północnoamerykańską część trasy koncertowej „Will of the People”, której nazwa wzięła się od dziewiątego studyjnego albumu zespołu, który wskoczył na pierwsze miejsca na brytyjskich i Billboardowych listach przebojów. Projektant oświetlenia Sooner Routhier z Sooner Rae Creative, który pełnił funkcję projektanta koprodukcji wraz z dyrektorem kreatywnym trasy koncertowej Jesse Lee Stoutem, wybrał oprawy Ayrton Perseo i Domino LT jako światła sceniczne i spoty.
„Podoba mi się niezawodność opraw i stopień ochrony IP65” – mówi Routhier. „Gdy pod koniec maja Muse wyrusza do Europy na letnie tournée po stadionie, ważne było, aby mieć oprawy, które poradzą sobie z niesprzyjającą pogodą. Podoba nam się także jasność opraw i płynne pole kolorów.” Postapokaliptyczna inscenizacja nowej trasy prowadzi zespół w „zupełnie innym kierunku niż poprzednia trasa”, zauważa Jesse Lee Stout. Nawiązał współpracę z Muse, aby przenieść zespół do krainy niedalekiej przyszłości, gdzie ekstremalna grupa strażników resetuje świat do punktu zerowego. Stout i Routhier stworzyli potężną siatkę, która utworzyła trzy ściany szkieletowego budynku, w którym znajdował się zespół. Ten uproszczony, industrialny wygląd stał się identyfikacją wizualną trasy koncertowej Muse zeszłej jesieni i przetrwał do trasy „Will of the People” w 2023 roku. Produkcja obejmuje przejrzystą scenę zbudowaną w 75% z pleksiglasu, na której eksponowany jest sprzęt, oświetlenie i pozostałe elementy infrastruktury. Kiedy taras z pleksiglasu jest oświetlony od dołu, dodaje to szkieletowej atmosfery scenie. Na scenie widzimy animowane, płonące logo o długości 5 metrów , a nad nią wznoszą się dwa dmuchańce o wysokości ponad 30 stóp. Jeden z nich, nazwany „WILL”, nosi lustrzaną maskę z pleksiglasu, która odbija światło podobnie jak lustra sufitowe.
Na potrzeby występów Muse na torach otaczających scenę umieszczono 16 urządzeń Perseo. 11 lamp Domino LT użyto jako reflektory, z czego osiem na kratownicy FOH do oświetlenia przedniego i trzy na kratownicy w górnej części sceny do oświetlenia tylnego. Podczas letniej trasy koncertowej odbywającej się na stadionach, 12 lamp Domino LT zostanie zamontowanych na wieżach opóźniających FOH i trzech na górze sceny w celu zapewnienia podświetlenia. Podczas tournée po Ameryce Północnej Aaron Luke, zastępca projektanta oświetlenia i programista oświetlenia, po raz pierwszy pracował z oprawami typu Perseo i Domino, chociaż wcześniej w przeszłości korzystał już z innych opraw marki Ayrton. „Jestem bardzo zadowolony z produktów Ayrtona ze względu na ich jasność, wydajność i niezawodność” – mówi. „Dzięki zastosowaniu opraw o stopniu ochrony IP są one idealnym wyborem na tego typu trasę koncertową”. W szczególności należy tu wskazać Domino LT, które zostało wybrane ze względu na kompatybilność z systemem Follow-Me używanym podczas trasy. „Potrzebowaliśmy jasnego światła z optyką o długim rzucie i płaskim polu, a także odpowiedniej szybkości, aby dotrzymać kroku artystom, którzy czasami dosłownie biegają od głównej sceny do sceny B” – mówi Luke. „Jesteśmy bardzo zadowoleni z wydajności wszystkich urządzeń Ayrtona i nie mieliśmy z nimi absolutnie żadnych problemów” – relacjonuje. „Wsparcie, jakie otrzymaliśmy od ACT, było jak zawsze niesamowite” – dodaje Routhier. „Kochamy ACT!”
ACT Entertainment jest wyłącznym dystrybutorem marki AYRTON w Północnej Ameryce.
- MUSE
- MUSE
- MUSE