Oficjalny dostawca techniczny ESC, Ampco Flashlight z Utrechtu, dostarczył dużą liczbę opraw LED Ayrton Huracán-X, Karif-LT i MiniPanel-FX na 65. Konkurs Piosenki Eurowizji do Ahoy Areny w Rotterdamie, na prośbę szefa ESC ds. oświetlenia, Henk-Jan van Beek z Light-H-art.

180 sztuk Huracán-X zostało zawieszonych nad sceną główną i sceną B, z których 40 zostało zamontowanych na wysuwanych wysięgnikach  na trzech poziomach wokół audytorium,  gdzie posłużyły zarówno  jako główne oświetlenie jak i oświetlenie pokazów.

„Huracán-X dał nam wszystko co chcieliśmy do oświetlenia górnego i bocznego, a także doskonałe wyglądy architektury, tekstur, belek oraz  podświetlenie widowni. Pomogło nam to również odpowiednie obejść ogromną ścianę wideo, która była tłem całego programu”.

Drugą istotną pozycję wśród wykorzystanych opraw Ayrtona zajęły 64 oprawy punktowe LED Karif-LT, które zostały zamontowane w małych skupiskach na balkonach i słupkach bramek oraz umieszczone na podłodze i na kratownicy na górze za ekranem.

„Karif-LT to mniejsze urządzenie, którego używaliśmy głównie do efektów i kreatywnego podświetlenia”, mówi van Beek. „Jednostki na górze były bardzo skuteczne w przypadku wejść, podczas gdy jednostki audytoryjne działały szczególnie dobrze w klastrach. Dało nam to przydatną alternatywę dla efektów linii laserowych z dużą ilością punktów i koloru dla efektów rzucanych na odległość 25 m”.

Duża ściana wideo miała pośrodku dwa ogromne obrotowe drzwi, z tyłu których osadzono 140 sztuk Ayrton MiniPanel-FX – trzeciego rodzaju wykorzystanych opraw – z lustrami przymocowanymi do rewersu każdego urządzenia.

„Ciągłe przesuwanie i przechylanie lamp MiniPanel-FX nadało dodatkowy wymiar”, dodaje Dennis van der Haagen. „To pozwoliło nam stworzyć potrójny efekt z jednej jednostki: wyjście samego MiniPanel-FX z charakterystyczną kwadratową powierzchnią LED 2 x 2, efekt wodospadu z ciągłego przechylania/przechylania głowicy oraz efekt innego oświetlenia z odbicia lustrzanego.”

Tekst: Julie Harper
Zdjęcia: © Ralph Larmann & © Nathan Reinds